Wykorzystanie technologii mobilnych staje się coraz bardziej popularne w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Podążając za tym trendem Comarch rozszerzył wachlarz rozwiązań mobilnych. Do znajdujących się już w ofercie aplikacji mobilnych działających na platformach Windows CE oraz Windows Mobile dołączyły rozwiązania dedykowane najbardziej popularnej platformie mobilnej dla biznesu – Android.
Z końcem roku 2011 Comarch udostępnił rozwiązanie Mobilny Sprzedawca funkcjonujące na platformie Android. Główne zalety aplikacji działającej na systemie operacyjnym Android to ergonomia i wydajność. Wykorzystanie standardowych gestów oraz możliwość wyszukiwania głosowego towarów to tylko niektóre z dodatków, jakie zastosowaliśmy, aby przyjmowanie zamówień mogło odbywać się jeszcze szybciej niż dotychczas. Przeglądanie lub filtrowanie dużej ilości danych, np. listy towarów, odbywa się bardzo sprawnie i szybko, dzięki czemu efektywność przedstawiciela handlowego pracującego na aplikacji wzrasta – wyjaśnia Piotr Budzinowski, product manager systemów ERP.
Kolejnym rozwiązaniem, które zostało zoptymalizowane pod katem urządzeń mobilnych jest iBard24 Backup Online, aplikacja służąca do automatycznego tworzenia kopii zapasowych danych. W wersji 2.6 pojawia się “lekka” wersja managera plików, umożliwiająca pobieranie i wysyłanie danych na urządzeniach mobilnych typu iPhone lub tych z systemem operacyjnym Android. Obecnie dostęp do danych na smartfonach możliwy jest poprzez stronę m.iBard24.pl, a dzięki udoskonaleniu managera plików, wszystkie informacje zapisane na koncie iBard24, można ściągać niezależnie od miejsca, w którym przebywa użytkownik – mówi Blanka Seweryn, product manager iBard24.